Butcher Mind Collapse
Night Dress
(9tx CD, 38'17'' - Bloody Sound Fucktory, Mescaleros Crew, Lemming, Takemetamars, Sweet Teddy, Brigadisco, Musica per Organi Caldi, Ashame, NoFi rec 2011)
| pall youhideme
Latest Butcher Mind Collapse's release - second full-length record - is probably their first step into a mature sound-production, which finally provides them the best glue to keep hold their multi-form nature made of spasmodic new-wave jazz (Flamless Hell), schizoid post-punk (The Forgetter guitars sound like performed by Daniel Ash) and drunken versatility alt-metal à la Mike Patton.
The obsessive rhythmic lines of Complicity, the voodoo rock-a-billy cut of Killing a Fly With a Sword, the frenzy with Guilty, the epic doom curvatures of Spiderwebs, - they get a cauldron full of psychotic, paranoic arrangements, where Jonathan Iencinella's vocals, deep or even guttural, grave and aroused, embody the band's spectacular freak-show.
Visions of grotesque, psychedelic digressions like gentlemen's cigarettes smoke in the air, lifless watching a slow-motion pole-dance (The Loss), mexican junk food on tables (Coming Times) served by vampire babes: - the band on stage, while someone gets choked behind you, well, is Butcher Mind Collapse. And the reason why you feel a little dirtier now.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
L'ultimo disco dei Butcher Mind Collapse, capitolo numero due, è probabilmente il primo passo in una maturità di produzione sonora più che dovuta per far fronte alle loro intenzioni di collante alla multiforma di spasmodica jazz new-wave (Flameless Hell), post-punk schizoide (le chitarre di The Forgetter sembrano suonate da Daniel Ash), e ubriaca versatilità alt-metal à la Mike Patton.
Le line ritmiche sincopate di Complicity, il taglio voodoo del rockabilly di Killing a Fly with a Sword, la frenesia dietro Guilty, le epiche curvature doom di Spiderwebs, - i Butcher Mind Collapse riempiono un calderone di arrangiamenti psicotici e paranoici, dove la voce di Jonathan Iencinella, profonda o anche gutturale, grave ed eccitata, incarna lo spettacolo freak-show della band.
Visioni del grottesco, digressioni psichedeliche come fossero fumi di gentlemen nell'aere che osservano senza vita una pole-dance al rallentatore (The Loss), cibo spazzatura messicano (Coming Times) servito ai tavoli da conigliette vampire: - la band che vedete su palco, mentre qualcuno dietro di voi si strozza, beh, sono i Butcher Mind Collapse. E la ragione perchè Vi sentite un pò più sporchi ora.
The obsessive rhythmic lines of Complicity, the voodoo rock-a-billy cut of Killing a Fly With a Sword, the frenzy with Guilty, the epic doom curvatures of Spiderwebs, - they get a cauldron full of psychotic, paranoic arrangements, where Jonathan Iencinella's vocals, deep or even guttural, grave and aroused, embody the band's spectacular freak-show.
Visions of grotesque, psychedelic digressions like gentlemen's cigarettes smoke in the air, lifless watching a slow-motion pole-dance (The Loss), mexican junk food on tables (Coming Times) served by vampire babes: - the band on stage, while someone gets choked behind you, well, is Butcher Mind Collapse. And the reason why you feel a little dirtier now.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
L'ultimo disco dei Butcher Mind Collapse, capitolo numero due, è probabilmente il primo passo in una maturità di produzione sonora più che dovuta per far fronte alle loro intenzioni di collante alla multiforma di spasmodica jazz new-wave (Flameless Hell), post-punk schizoide (le chitarre di The Forgetter sembrano suonate da Daniel Ash), e ubriaca versatilità alt-metal à la Mike Patton.
Le line ritmiche sincopate di Complicity, il taglio voodoo del rockabilly di Killing a Fly with a Sword, la frenesia dietro Guilty, le epiche curvature doom di Spiderwebs, - i Butcher Mind Collapse riempiono un calderone di arrangiamenti psicotici e paranoici, dove la voce di Jonathan Iencinella, profonda o anche gutturale, grave ed eccitata, incarna lo spettacolo freak-show della band.
Visioni del grottesco, digressioni psichedeliche come fossero fumi di gentlemen nell'aere che osservano senza vita una pole-dance al rallentatore (The Loss), cibo spazzatura messicano (Coming Times) servito ai tavoli da conigliette vampire: - la band che vedete su palco, mentre qualcuno dietro di voi si strozza, beh, sono i Butcher Mind Collapse. E la ragione perchè Vi sentite un pò più sporchi ora.
Feedback:
not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl