PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

Broadcast

Tender Buttons

https://www.inkoma.com/k/1896

(14tx cd, 4o'28'' - Warp rec 'o5)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Now "only" in two, it's vocalist Trish Keenan and bassist James Cargill to complete the name of Broadcast, releasing a new excellent unexpected chapter of Their live in Music. - 6o's after taste couture of former releases, brillantly focusing on guitar, organ and amazing Neil Bullock's percusions (now replaced by a minimalistic drum machine), is re-invented here by a solitary pop-static keyboard raucousness, where calm Trish's frigid vocals run lullabies of distorted melodious descending scale riffs (Black Cat) , full of disturbed ring-modulators and clean bass lines. An half connection, with what Broadcast feeded electro-lounge previously, is exclusively on the opening track I Found the F and Tears in the Typing Pool, - then everything is built on a gelid elegant eccentricity, putting aside former arrangements complexity, but embracing a spartan approach of perfection in covering multi-stratified electronics, like elevating an everlasting futuristic vibe coming from past. - Probably less accessible than its predecessors if You never heard anything of Them before, - but certainly this album is a Gem reflecting frail images of surrealistic psychedelia, at it's renewed better state.
++++++++++++++++++++++++++
Ora "soltanto" in due, sono la cantante Trish Keenan e il bassista James Cargill a completare il nome dei Broadcast, pubblicando un nuovo eccellente capitolo della Loro vita insieme nella Musica. - Il retrogusto anni 6o dei precedenti dischi che era brillantemente focalizzato da chitarre, organo e le percussioni fenomenali di Neil Bullock (ora rimpiazzato da una minimale drum-machine) qui è reinventato da una solitaria pop-statica raucedine di tastiere, dove la calma frigidità della voce di Trish corre le nenie di melodiose scale a scendere (Black Cat), piene di disturbati modulatori di tono e linee di basso pulite. - Una mezza connessione con cosa i Broadcast nutrivano precedentemente l'electrolounge è rappresentato esclusivamente da tracce come I Found the F e Tears in the Typing Pool, - quindi tutto è costruito su una gelida elegante eccentricità, mettendo da parte la complessità dei precedenti arrangiamenti, e abbracciando invece un approccio spartano della perfezione nel coprire elettroniche multistratificate, come elevando un'infinita vibrazione futuristica proviente dal passato. - Probabilmente è l'album meno accessibile se si è nuovi ai Broadcast, ma ciò non toglie che questo sia una gemma riflettente fragili immagini di psichedelia, al suo rinnovato miglior stato.
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl