Debut album for Mulu on Wallace rec, - and maybe it's a kind of baptism for Wallace too in this case, being Garage Bleu the most pop-oriented release on catalogue.
Two skilled chicks from Brescia, northern Italy, playing with blips, samples, keyboards and other minimal electronic tools and frequencies, writing melodies of loneliness guided by their tuneful vocals, soothing and sexy, nearly orgasmic on Opale, - slow rhythmics, something going trip-hop and with roots avant-jazz, emotional but not trascendental.
53 hands is funky and noisy dance-pop, Lavinia's boat is pleasantly relaxing, while Macbeth Witches sounds industrial-pop.
Notwistanding i personally think that Garage Blue doesn't feature a real oustanding song, if You like Maria Taylor and the pastoral digressions of Bjork's SelmaSongs (Stanza 1), Au Revoir Simone, - You won't go wrong.
++++++++++++++++++++++++++
Album debutto per Mulu su Wallace rec, - e forse rappresenta anche il battesimo per la Wallace rec, essendo questo Garage Bleu il titolo in catalogo più orientato al pop.
Due pulzelle di talento da Brescia, a giostrarsi fra blip, sample, tastiere e altri affari minimali elettronici e relative frequenze, - a scrivere melodie di malinconia guidate dalle loro voci armoniose, suadenti e sexy, quasi orgasmiche su Opale, - ritmiche lente, qualcosa che va sul trip-hop, con radice avant-jazz, emozionali ma non trascedentali.
53 hands è funky e dance-pop rumoroso, Lavinia's boat è piacevolmente rilassante, mentre Macbeth Witches suona pop industrial.
Per quanto pensi personalmente che Garage Blue non abbia una vera canzone sopra le righe, se Vi piace Maria Taylor e le digressioni pastorali di Bjork in SelmaSongs (Stanza 1), o anche Au Revoir Simone, - non potete sbagliare.
Two skilled chicks from Brescia, northern Italy, playing with blips, samples, keyboards and other minimal electronic tools and frequencies, writing melodies of loneliness guided by their tuneful vocals, soothing and sexy, nearly orgasmic on Opale, - slow rhythmics, something going trip-hop and with roots avant-jazz, emotional but not trascendental.
53 hands is funky and noisy dance-pop, Lavinia's boat is pleasantly relaxing, while Macbeth Witches sounds industrial-pop.
Notwistanding i personally think that Garage Blue doesn't feature a real oustanding song, if You like Maria Taylor and the pastoral digressions of Bjork's SelmaSongs (Stanza 1), Au Revoir Simone, - You won't go wrong.
++++++++++++++++++++++++++
Album debutto per Mulu su Wallace rec, - e forse rappresenta anche il battesimo per la Wallace rec, essendo questo Garage Bleu il titolo in catalogo più orientato al pop.
Due pulzelle di talento da Brescia, a giostrarsi fra blip, sample, tastiere e altri affari minimali elettronici e relative frequenze, - a scrivere melodie di malinconia guidate dalle loro voci armoniose, suadenti e sexy, quasi orgasmiche su Opale, - ritmiche lente, qualcosa che va sul trip-hop, con radice avant-jazz, emozionali ma non trascedentali.
53 hands è funky e dance-pop rumoroso, Lavinia's boat è piacevolmente rilassante, mentre Macbeth Witches suona pop industrial.
Per quanto pensi personalmente che Garage Blue non abbia una vera canzone sopra le righe, se Vi piace Maria Taylor e le digressioni pastorali di Bjork in SelmaSongs (Stanza 1), o anche Au Revoir Simone, - non potete sbagliare.
Feedback:
not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl