Mashrooms, five-piece from Sicily, are back with a new full-length record which meets cinematic math-rock and chamber symphony, lead by violin and other string instruments.
Differently from their debut release, The Ginko (Zahr rec), dated 2006, they put aside the post-rock boom, lowing down fuzz and distortions, so to opt for a more narrative writing, beveled and cognitively classical, balancing audio samples (Black Widow's tribute to M.L. King, Portrait of a Woman) with poetic french spoken word (Tiranno), a few male vocals, and confining the wild indie-rock energy to the single tracks of Playground and Damn Right, that I'm sure that Congleton from The Paper Chase would totally approve (nevertheless he helped our guys in mixing their former album).
The first track Uragano ticks like a time bomb, differently, it releases a tragic shock wave, introducing the compositional nature of this record, emotionally closer to Rachel's than Mogwai, even when voltage and tension turn up (Szela), it is still passive-aggressive heart-attack (Cello#2).
Recorded by Sacha Tilotta and mastered by Bob Weston, this new musical journey for Mashrooms is an intricate collection of happily depressive tracks, digressive yet not static - seen the vivid geometries they rule after - where the instrumental ensemble flourishes in the ordinary grace of a bitter melancholy, looking for (and often finding) the perfect filmic parenthesis.
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I Mashrooms, in cinque dalla Sicilia, sono tornati con un nuovo disco che fa incontrare math-rock cinematico e sinfonie da camera, guidati da violino e altri strumenti ad arco.
Diversamente dal disco di debutto, The Ginko (Zahr rec), datato oramai 2006, si son messi alle spalle il boom post-rock, abbassando fuzz e distorsioni, per optare invece per una scrittura più narrativa, smussata e cognitivamente classica, bilanciando campioni audio (il tributo a M.L. King di Black Widow, o anche Portrait of a Woman) con poetiche letture in francese (Tiranno), qualche cantato, confinando l'energia indie-rock più selvaggia nelle singole tracce di Playground e Damn Right, che sono sicuramente mr. Congleton dei Paper Chase approverebbe a pieno (niente meno, aveva curato i mix di The Ginko).
La prima traccia, Uragano, tic-teggia come una bomba, ma la sua onda d'urto ha tutt'altro impatto, svelando la natura compositiva del disco, più vicino all'emotività dei Rachel's che ai Mogwai, anche quando tensione e voltaggio crescono (Szela), - si tratta sempre di un attacco cardiaco da passivo-aggressivo (Cello#2).
Registrato da Sacha Tilotta e masterizzato da Bob Weston, questo nuovo viaggio musicale per i Mashrooms è un'intricata collezione di tracce felicemente depresse, digressive ma non statiche, data la regola di vivide geometrie che seguono, - dove l'ensemble strumentale fiorisce nell'ordinaria grazia di una malinconia amara, cercando (e spesso trovando) la perfetta parentesi filmica.
Differently from their debut release, The Ginko (Zahr rec), dated 2006, they put aside the post-rock boom, lowing down fuzz and distortions, so to opt for a more narrative writing, beveled and cognitively classical, balancing audio samples (Black Widow's tribute to M.L. King, Portrait of a Woman) with poetic french spoken word (Tiranno), a few male vocals, and confining the wild indie-rock energy to the single tracks of Playground and Damn Right, that I'm sure that Congleton from The Paper Chase would totally approve (nevertheless he helped our guys in mixing their former album).
The first track Uragano ticks like a time bomb, differently, it releases a tragic shock wave, introducing the compositional nature of this record, emotionally closer to Rachel's than Mogwai, even when voltage and tension turn up (Szela), it is still passive-aggressive heart-attack (Cello#2).
Recorded by Sacha Tilotta and mastered by Bob Weston, this new musical journey for Mashrooms is an intricate collection of happily depressive tracks, digressive yet not static - seen the vivid geometries they rule after - where the instrumental ensemble flourishes in the ordinary grace of a bitter melancholy, looking for (and often finding) the perfect filmic parenthesis.
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I Mashrooms, in cinque dalla Sicilia, sono tornati con un nuovo disco che fa incontrare math-rock cinematico e sinfonie da camera, guidati da violino e altri strumenti ad arco.
Diversamente dal disco di debutto, The Ginko (Zahr rec), datato oramai 2006, si son messi alle spalle il boom post-rock, abbassando fuzz e distorsioni, per optare invece per una scrittura più narrativa, smussata e cognitivamente classica, bilanciando campioni audio (il tributo a M.L. King di Black Widow, o anche Portrait of a Woman) con poetiche letture in francese (Tiranno), qualche cantato, confinando l'energia indie-rock più selvaggia nelle singole tracce di Playground e Damn Right, che sono sicuramente mr. Congleton dei Paper Chase approverebbe a pieno (niente meno, aveva curato i mix di The Ginko).
La prima traccia, Uragano, tic-teggia come una bomba, ma la sua onda d'urto ha tutt'altro impatto, svelando la natura compositiva del disco, più vicino all'emotività dei Rachel's che ai Mogwai, anche quando tensione e voltaggio crescono (Szela), - si tratta sempre di un attacco cardiaco da passivo-aggressivo (Cello#2).
Registrato da Sacha Tilotta e masterizzato da Bob Weston, questo nuovo viaggio musicale per i Mashrooms è un'intricata collezione di tracce felicemente depresse, digressive ma non statiche, data la regola di vivide geometrie che seguono, - dove l'ensemble strumentale fiorisce nell'ordinaria grazia di una malinconia amara, cercando (e spesso trovando) la perfetta parentesi filmica.
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not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
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