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Satan Is My Brother

A Forest Dark

https://www.inkoma.com/k/3723

(8tx CD, 36'52'' - Boring Machines rec 2011)

 | pall youhideme
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Not only Tangerine Dream.
Probably the folks from Satan Is My Brother have thought something was still missing in the music score composed by the berliners, years ago.
Or maybe, it's simply just another point of view. Of ear, pointed ears, actually.
So, not Satan, but his brother, - the one / five piece living in Milan, Italy, - for their second full length release, have taken back L'Inferno - a 1911 silent film originally by Giuseppe de Liguoro, adaption from Dante's The Divine Comedy, - and been inspired to write this great album in hendecasyllables (I'm just kidding, pals), breathing in jazz smoke and breathing out spectral, hypnotic sound, haunting and urban ambients, made of hum and night noises, dramatically visionary once calmed down.
I read that "the first 100 copies of the album come with an extra DVD with the complete movie and soundtrack.". Not bad.
Instrumental (and that's correct, no vocals needed for a silent movie, thanks), narcotic kraut cacophony (Movimento III) mixed with electronic avant-garde (Movimento I, Movimento VIII), psychedelic blast and mellow bass lines mixing with brass and percussions. A mix of a 70's minimal orchestra, and post-modern audio sampling and editing, - it gains in 8 movements a nostalgic pathos, perfect companion to let this Inferno going through your body.

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Non solo i Tangerine Dream.
Probabilmente i ragazzi di Satan Is My Brother han pensato che mancasse ancora qualcosa alla colonna sonora fatta dai berlinesi, anni fa. O forse è semplicemente un altro punto di vista. D'orecchio, anzi, e a punta, per la precisione.
Quindi, non Satana, ma suo fratello in quei di Milano, - che poi sono in cinque, - per il secondo album si son riapproriati de L'Inferno - un film muto del 1911, originariamente a firma di Giuseppe de Liguoro, un'adattamento de La Divina Commedia di Dante (quindi A forest dark / la selva oscura), - e si son lasciati ispirare a scrivere quest'album in endecasillabi (scherzo) dai toni eccellenti, che inala fumi jazz e espira un suono ipnotico e spettrale, sciorinando inquietanti ambienti urbani, fatto di ronzii e crash notturni, alternando riposi drammaticamente visionari.
Leggo che le prime 100 copie del disco vengono con l'extra del DVD che contiene il film e la soundtrack. Niente male.
Disco strumentale (e mi pare giusto, non servon voci per un film muto), narcotica cacofonia kraut (Movimento III) miscelata con avant-garde elettronica  (Movimento I, Movimento VIII), esplosione psichedelica e linee di basso pastoso in miscelazione con ottoni e percussioni.
Il mix di un'orchestra minimale degli anni 70 e della post-moderna strumentazione di sampling e editing del suono: il disco guadagna in 8 movimenti un nostalgico pathos, compagno perfetto per lasciarsi passare attraverso il corpo quest'Inferno.

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