Rise Above Dead
Heavy Gravity
(6tx CD, Shove, Moment of Collapse rec, 2015)
| federico immigrato e rifugiato
Leggenda vuole che William Faulkner abbia scritto Mentre Morivo, negli anni in cui lavorava come fuochista, approfittando dei pochi momenti di pausa e appoggiandosi di sbieco sopra una vecchia carriola capovolta.
Se in quella fornace, oltre al carbone, avessero mai messo a bruciare per sbaglio anche il granturco di Interstellar, le felci della Valley Forge o la sabbia di Dune, forse la stesura di uno dei capolavori della letteratura americana sarebbe stata leggerissimamente più complicata. O magari qualche pagina di quel libro sarebbe potuta combaciare perfettamente con le lettere dei titoli di Heavy Gravity.
Quando uscí lo splendido The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw dei Pelican, parlammo a sproposito del Pequod, Capitan Ahab, e oceani sterminati.
Allo stesso modo, i Rise Above Dead, con i loro suoni lunghissimi e debordanti, fanno pensare ad astronavi lunari sterminate e invincibili.
Già che ci siamo, un dettaglio della loro copertina ci fa venire in mente echi di quella di Noctourniquet dei Mars Volta. Il quartetto meneghino non si muove su quel tipo di eclettismo, ma pur ruotando su uno sludge/post-core strumentale, sembra avere soluzioni decisamente personali e convincenti.
Gli sviluppi lisergici delle chitarre in By the light, a tratti, fanno venire in mente quasi certi stati di allucinazione dei Kyuss.
Hanno aperto a Callisto, Ulver e Ornaments.
Se il due aprile fossero capitati pure prima dei Russian Circles all'Init qui a Roma, sarebbe stata una bella accoppiata.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
A legend says that William Faulkner wrote As I Lay Dying in the years he used to work as a stoker, taking advantage of those few moments of break, leaning sideways over an old wheelbarrow, upside down.
If in addition to coal, they had put in that furnace to burn also Interstellar's maize, the ferns of Valley Forge as well as also the sand Dune, perhaps the writing of one of the masterpieces of American literature would have been very more complicated. Or maybe a few pages of that book could have fit perfectly with the letters of the titles of Heavy Gravity.
When Pelican released the splendid The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw, we talked about the Pequod, Captain Ahab, and wide oceans.
Similarly, Rise Above Dead, with their long and protruding sound, they make us think of the multiple and invicible lunar spacecrafts.
And that gives me the hook to mention that their cover artwork has echoes of Mars Volta's Noctourniquet. The quartet from Milan does not move over that kind of eclecticism, but even exploring sludge / post-core instrumentals, they seem to have a very personal and compelling songwriting.
The lysergic guitar play in By the light, at times, almost bring to mind certain states of hallucination of Kyuss.
They were the local opening act for Callisto, Ulver and Ornaments.
If last April 2 they also opened for Russian Circles at Init club here in Rome, that would have been a perfect match.
Se in quella fornace, oltre al carbone, avessero mai messo a bruciare per sbaglio anche il granturco di Interstellar, le felci della Valley Forge o la sabbia di Dune, forse la stesura di uno dei capolavori della letteratura americana sarebbe stata leggerissimamente più complicata. O magari qualche pagina di quel libro sarebbe potuta combaciare perfettamente con le lettere dei titoli di Heavy Gravity.
Quando uscí lo splendido The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw dei Pelican, parlammo a sproposito del Pequod, Capitan Ahab, e oceani sterminati.
Allo stesso modo, i Rise Above Dead, con i loro suoni lunghissimi e debordanti, fanno pensare ad astronavi lunari sterminate e invincibili.
Già che ci siamo, un dettaglio della loro copertina ci fa venire in mente echi di quella di Noctourniquet dei Mars Volta. Il quartetto meneghino non si muove su quel tipo di eclettismo, ma pur ruotando su uno sludge/post-core strumentale, sembra avere soluzioni decisamente personali e convincenti.
Gli sviluppi lisergici delle chitarre in By the light, a tratti, fanno venire in mente quasi certi stati di allucinazione dei Kyuss.
Hanno aperto a Callisto, Ulver e Ornaments.
Se il due aprile fossero capitati pure prima dei Russian Circles all'Init qui a Roma, sarebbe stata una bella accoppiata.
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A legend says that William Faulkner wrote As I Lay Dying in the years he used to work as a stoker, taking advantage of those few moments of break, leaning sideways over an old wheelbarrow, upside down.
If in addition to coal, they had put in that furnace to burn also Interstellar's maize, the ferns of Valley Forge as well as also the sand Dune, perhaps the writing of one of the masterpieces of American literature would have been very more complicated. Or maybe a few pages of that book could have fit perfectly with the letters of the titles of Heavy Gravity.
When Pelican released the splendid The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw, we talked about the Pequod, Captain Ahab, and wide oceans.
Similarly, Rise Above Dead, with their long and protruding sound, they make us think of the multiple and invicible lunar spacecrafts.
And that gives me the hook to mention that their cover artwork has echoes of Mars Volta's Noctourniquet. The quartet from Milan does not move over that kind of eclecticism, but even exploring sludge / post-core instrumentals, they seem to have a very personal and compelling songwriting.
The lysergic guitar play in By the light, at times, almost bring to mind certain states of hallucination of Kyuss.
They were the local opening act for Callisto, Ulver and Ornaments.
If last April 2 they also opened for Russian Circles at Init club here in Rome, that would have been a perfect match.
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not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
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