PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

Mattia Coletti

Zeno

https://www.inkoma.com/k/1745

(13tx cd, 38'58" - Wallace rec 'o6)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
Già con Sedia e poi l'estemporanea esperienza 61 Winter's Hat [leggi komarecensioni], Mattia Coletti si ripresenta su catalogo Wallace questa volta con il primo disco solista. Un'abbondanza di psichedelia letargica cullata da arpeggi gentili di chitarra acustica e una rarefatta elettricità statica su un paio di episodi (la pellerossa I letti di procuste). La seicorde al centro di tutto, accompagnata a volte da voci principalmente sussurrate o tremule che si aggrovigliano alle corte serpentine, e percussioni quasi fantasma, lontane, - sorta di brevi flashback di quando si era in vita, a cui gli si dedicano giusto un paio di canali lontani del mix. I suoni sono brillanti e taglienti, un minimalismo che brucia folk e rumoristica insieme (Starland), in una particolare teatralità sinistra vicina a quella maschera allegorica della copertina del disco, con alcuni lirismi di pathos Jennifer Gentle e Vincent Gallo. [vedi sotto per un mp3]
++++++++++++++++
Mattia Coletti comes out with a new title for Wallace's catalogue, formerly already with Sedia and side-project 61 Winter's Hat [read komareviews], a solo debut full of letargical psychedelia, cradle by gentle acoustic guitar riffs and a rarefied static electricity in a couple of episodes (the redskin I letti di procuste). It's the sixstrings at center of everything, sometimes accompanied overall by whispered voices, or trembling, also, tangling up short serpetines, and ghost-like percussions, from far, - sort of brief flashbacks of past life, closed in a couple of distant channels. Sounds are bright and sharp, a minimalism burning folk and rumouristic together (Starland), in a particular sinister theatrical form, close to that allegoric mask on the artwork, with some poetical pathos similar to Jennifer Gentle and Vincent Gallo.

¬mp3 [via Wallace]:
1o. - Parole d'Ocra
read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl