Dopo quattro anni dal precedente Cinque Piccoli Pezzi Per Gruppo Con Titolo… (leggi la recensio su qlc koma fa), gli Aidoru si rifanno vivi, ora editi da Snowdonia
rec. 4 anni di silenzio discografico forse, x il resto, hanno
sciorinato una serie di date live facendo calderone della Loro
esperienza musicale con la teatralità di Mariangela Gualtieri (sognante su Io guardo spesso il cielo).
- Un titolo per niente veritiero quello dell'album, e Loro si
dimostrano ancora una volta eroi kamikaze di un genere indefinibile e
non classificabile. - Kamikaze perchè 13 tracce che evitano di formare
una linea comune. Il primo titolo apre con batteria portata a
saturazione e tensione pura, e un attimo prima che le orecchie facciano
male, arriva la compressa di Nothing Infinity Reality, sorta di trip Air/Royksopp,
con tanto di vocoder e synth, in una gamma di colori di alta
malinconia. Del precedente album c'è appena il gusto francese dei Blonde Redhead su Phase Difference,
con un ottimo gioco di chitarre, moog e crescendo di struggimento
strumentale. O la corsa accellerata e disperata verso il vuoto di Se Dormi (legata all'inferno del piano di Ossicine), - o ancora il salto al notturno di Fas 3 Bis, jazzato indolente. - Riescono poi ad impazzire completamente in questa schizofrenia, tra Se la parola amore, pezzo passo all'indietro nella melodica fusion Wyatt-iana anni '70, i 32 secondi di Giorni, o la breve fiabesca di Angelo Gnomo (una notte con Branduardi scalciante nel letto), quindi Parole Porte Parole Ali con john de leo (dei quintorigo). - E' come se per descrivere talune sensazioni, gli Aidoru
non riescano a scegliere una sola unica regola musicale, e quindi
riflettono a specchio tutti i generi da cui meglio traggono ispirazione
e forma. Un bel disco suicida (quindi la Snowdonia l'ha prodotto).
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Four years after album Cinque Piccoli Pezzi Per Gruppo Con Titolo… (read review on some koma ago), Aidoru are back, now released by Snowdonia rec. Four years and no records, but by the way They've been often touring italy, melting Their music experience with figurative theater of Mariangela Gualtieri (dreaming voice on Io guardo spesso il cielo). Title of this album is not sincere at all, - Aidoru stay once more like kamikaze heroes of a indefinite music genre out of line. Kamikaze, because these 13 tracks don't want to follow a common line. Opening title starts with a harsh drumming, full saturation, pure tension, - and a moment before You ears hurt, Nothing Infinity Reality comes as a tablet, sort of trip dear to Air/Royksopp, with vocoder and synth, - melancoly in all its range. Of previous album, You can just find back the french after-taste of Blonde Redhead in Phase Difference, with an excellent guitar play, moog and a special instrumental crescendo. - Or else, enojoy the desperate and fast run to the void of Se Dormi (linked to hell piano of Ossicine), - or jump to the nocturnal Fas 3 Bis, indolent jazz-like. - Then, guys drive completly mad into Wyatt-ish melodical fusion with Se la parola amore, or short-term effect of 32 seconds of Giorni, or the fairy taste of Angelo Gnomo (do You know Angelo Branduardi out there?), - and still, Parole Porte Parole Ali with john de leo (of italian quintorigo). Aidoru don't want to follow a unique genre, because it's not enough for them to describe all sensations and feelings They keep inside: jumping through lines They can give Their best. - A beautiful suicidal album (that's why Snowdonia released).
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Four years after album Cinque Piccoli Pezzi Per Gruppo Con Titolo… (read review on some koma ago), Aidoru are back, now released by Snowdonia rec. Four years and no records, but by the way They've been often touring italy, melting Their music experience with figurative theater of Mariangela Gualtieri (dreaming voice on Io guardo spesso il cielo). Title of this album is not sincere at all, - Aidoru stay once more like kamikaze heroes of a indefinite music genre out of line. Kamikaze, because these 13 tracks don't want to follow a common line. Opening title starts with a harsh drumming, full saturation, pure tension, - and a moment before You ears hurt, Nothing Infinity Reality comes as a tablet, sort of trip dear to Air/Royksopp, with vocoder and synth, - melancoly in all its range. Of previous album, You can just find back the french after-taste of Blonde Redhead in Phase Difference, with an excellent guitar play, moog and a special instrumental crescendo. - Or else, enojoy the desperate and fast run to the void of Se Dormi (linked to hell piano of Ossicine), - or jump to the nocturnal Fas 3 Bis, indolent jazz-like. - Then, guys drive completly mad into Wyatt-ish melodical fusion with Se la parola amore, or short-term effect of 32 seconds of Giorni, or the fairy taste of Angelo Gnomo (do You know Angelo Branduardi out there?), - and still, Parole Porte Parole Ali with john de leo (of italian quintorigo). Aidoru don't want to follow a unique genre, because it's not enough for them to describe all sensations and feelings They keep inside: jumping through lines They can give Their best. - A beautiful suicidal album (that's why Snowdonia released).
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not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
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