Semplicemente le iniziali del propri nomi ad
incorniciare dodici gemme cristalline. Alessandro e Michele ci danno una
propria versione di quella strana sensazione che tende a cristallizzarsi approssimativamente
nei pressi del cuore, e che noi comuni mortali chiamiamo “malinconia”.
La tensione verso qualcosa che c'è, ma è altrove; i primi passi incerti su tappeti di foglie secche; l'estasi domenicale di mattine limpide di autunno: questo (e molto altro) è ciò che l'ascolto di Soundtrack suggerisce.
Il tutto accompagnato da un magnifico packaging in tela marrone, che viene incontro alla necessità di (ahimè, sempre meno) “fanatici sensoriali” del supporto audio.
L'iniziale Act sembra un frammento di melodia sfuggita dalle dita affusolate di un moderno Satie, Naif.Super ricorda gli antichi fasti dei norvegesi Röyksopp (naturalmente prima del loro attuale sbando) e forse nasce proprio dalle righe dell'omonimo, bellissimo, semplicissimo romanzo dello svedese Erland Loe.
Mentre Taleòpptak e lykke lig assecondano i canoni estetici tanto cari ai Radiohead del dopo Kid A, #1 soundtrack stende veli di grazia tra cuore e stomaco, come solo i migliori Múm hanno saputo fare.
A me piace immaginare Soundtrack come gesto semplicissimo a tracciare arcane coordinate verso un “dolce altrove”, forse poi non cosí lontano.
Probabilmente lo abbiamo già sotto i nostri occhi. Ma è cosí vicino da non riuscire a metterlo a fuoco.
+++
Simple as it is, it's their own initials to frame twelve crystalline gems.
Alessandro and Michele give us their own version of that strange sensation that gets to assume a crystalline form close to the heart, and that we, common mortals, call melancholy.
The act of stretching out to something present, yet, placed somewherelse; the first unsure steps on carpets of dry leaves; the sunday ecstasy in a clear Autumn morning: this (and much more) is what Soundtrack suggests to the listener.
More, there's a magnificient brown cloth CD case coming along, meant to satisfy the (unfortunately, always less) sensorial fans of packaging.
The first song Act sounds like a fragment of a melody fled from the tapered fingers of a modern Satie, Naif.Super recalls the early splendours of norwegian Röyksopp (of course, before their actual swerve), and maybe it comes out right from the lines of the homonym, excellent, and such so simple book by the swedish Erland Loe.
On the other side, Taleòpptak and lykke lig go along with the aesthetic rules such so dear to the post-Kid A Radiohead, - #1 soundtrack gracefully touches heart and stomach at the same time, - like only the best of Múm been able to do.
I like to think of Soundtrack as a sort of natural gesture in drawing mysterious coordinates for a sweet elsewhere, maybe not that far away.
Probably we got it right behind our eye. But it is that close you can't focus on it.
La tensione verso qualcosa che c'è, ma è altrove; i primi passi incerti su tappeti di foglie secche; l'estasi domenicale di mattine limpide di autunno: questo (e molto altro) è ciò che l'ascolto di Soundtrack suggerisce.
Il tutto accompagnato da un magnifico packaging in tela marrone, che viene incontro alla necessità di (ahimè, sempre meno) “fanatici sensoriali” del supporto audio.
L'iniziale Act sembra un frammento di melodia sfuggita dalle dita affusolate di un moderno Satie, Naif.Super ricorda gli antichi fasti dei norvegesi Röyksopp (naturalmente prima del loro attuale sbando) e forse nasce proprio dalle righe dell'omonimo, bellissimo, semplicissimo romanzo dello svedese Erland Loe.
Mentre Taleòpptak e lykke lig assecondano i canoni estetici tanto cari ai Radiohead del dopo Kid A, #1 soundtrack stende veli di grazia tra cuore e stomaco, come solo i migliori Múm hanno saputo fare.
A me piace immaginare Soundtrack come gesto semplicissimo a tracciare arcane coordinate verso un “dolce altrove”, forse poi non cosí lontano.
Probabilmente lo abbiamo già sotto i nostri occhi. Ma è cosí vicino da non riuscire a metterlo a fuoco.
+++
Simple as it is, it's their own initials to frame twelve crystalline gems.
Alessandro and Michele give us their own version of that strange sensation that gets to assume a crystalline form close to the heart, and that we, common mortals, call melancholy.
The act of stretching out to something present, yet, placed somewherelse; the first unsure steps on carpets of dry leaves; the sunday ecstasy in a clear Autumn morning: this (and much more) is what Soundtrack suggests to the listener.
More, there's a magnificient brown cloth CD case coming along, meant to satisfy the (unfortunately, always less) sensorial fans of packaging.
The first song Act sounds like a fragment of a melody fled from the tapered fingers of a modern Satie, Naif.Super recalls the early splendours of norwegian Röyksopp (of course, before their actual swerve), and maybe it comes out right from the lines of the homonym, excellent, and such so simple book by the swedish Erland Loe.
On the other side, Taleòpptak and lykke lig go along with the aesthetic rules such so dear to the post-Kid A Radiohead, - #1 soundtrack gracefully touches heart and stomach at the same time, - like only the best of Múm been able to do.
I like to think of Soundtrack as a sort of natural gesture in drawing mysterious coordinates for a sweet elsewhere, maybe not that far away.
Probably we got it right behind our eye. But it is that close you can't focus on it.
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