Alessio Ballerini, also of Beurk and El Cijo (plus, the cinamatic crew of Postodellefragole), releases His second solo record via Somehow rec, a mystic puzzle of seven pieces of ambient trance Music.
M83's Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts as well Stars of the Lid are not far in terms of galaxy and energy, - as well as Fabio Orsi - these people are sound cosmonauts, Their spacecrafts travel through the infinity of a common route: Ballerini doses multilayered melodious carpets with echoed guitars and drones, eerie and airy synths, manipulating audio waves and frequencies. It comes out a harmonic experience emerging from the ambient noises He creates, gently blissed-out and wide spacey (In all of us).
Reverb is like the dimensional plan He moves in, through Movement 2 and 3, He measures the slowness of pace and related ectasy, even with a full dramatic feeling (album's title track me And), studing the low-radiations coming from the far Sun of Venere, its intriguing colours, not visible by the naked eye, and mesmerising effects after a long exposure to it (Half Water): like for pinhole photography, - You can't say You take a snapshot, there's nothing instant in its immediacy with pinhole photography, - but what comes out from a long exposure is a harmonious whole of instants and the sum of their infinite essence.
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Alessio Ballerini, già Beurk e El Cijo (nonchè del team cinematico Postodellefragole), pubblica il Suo secondo disco solista su Somehow rec, un mistico puzzle di sette pezzi di trance ambient.
Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts di M83 e gli Stars of the Lid non sono lontani in termini di galassia ed energia, - o anche Fabio Orsi - queste persone sono cosmonauti del suono, le Loro astronavi viaggiano attraverso l'infinito di una rotta comune: qui Ballerini dosa melodiosi tappeti multistrato con chitarre in eco e droni, synth ariosi e sinistri, manipolando onde sonore e frequenze. Ne esce fuori un'esperienza armonica che emerge da ambienti noise che Lui crea, gentili nella loro beatificazione e senso spaziale (In all of us).
Il riverbero è come il piano dimensionale attraverso cui Lui si muove, tramite Movement 2 e 3 misura la lentezza del passo e la relativa estasi, anche con sentimento drammatico (la traccia che titola l'album, me And), studiando le radiazioni impercettibili del lontano Sun of Venere, i suoi intriganti colori praticamente invisibili ad occhio nudo, ed i mesmerici effetti della lunga esposizione (Half Water), un pò come la fotografia pinhole, - dove non puoi dire che stai facendo uno 'scatto', un'istantanea, no, non c'è nulla d'istantaneo/immediato con una pinhole, - ma quello che viene fuori dalla lunga esposizione è un armonioso insieme di istanti e la somma della loro infinita essenza.
M83's Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts as well Stars of the Lid are not far in terms of galaxy and energy, - as well as Fabio Orsi - these people are sound cosmonauts, Their spacecrafts travel through the infinity of a common route: Ballerini doses multilayered melodious carpets with echoed guitars and drones, eerie and airy synths, manipulating audio waves and frequencies. It comes out a harmonic experience emerging from the ambient noises He creates, gently blissed-out and wide spacey (In all of us).
Reverb is like the dimensional plan He moves in, through Movement 2 and 3, He measures the slowness of pace and related ectasy, even with a full dramatic feeling (album's title track me And), studing the low-radiations coming from the far Sun of Venere, its intriguing colours, not visible by the naked eye, and mesmerising effects after a long exposure to it (Half Water): like for pinhole photography, - You can't say You take a snapshot, there's nothing instant in its immediacy with pinhole photography, - but what comes out from a long exposure is a harmonious whole of instants and the sum of their infinite essence.
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Alessio Ballerini, già Beurk e El Cijo (nonchè del team cinematico Postodellefragole), pubblica il Suo secondo disco solista su Somehow rec, un mistico puzzle di sette pezzi di trance ambient.
Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts di M83 e gli Stars of the Lid non sono lontani in termini di galassia ed energia, - o anche Fabio Orsi - queste persone sono cosmonauti del suono, le Loro astronavi viaggiano attraverso l'infinito di una rotta comune: qui Ballerini dosa melodiosi tappeti multistrato con chitarre in eco e droni, synth ariosi e sinistri, manipolando onde sonore e frequenze. Ne esce fuori un'esperienza armonica che emerge da ambienti noise che Lui crea, gentili nella loro beatificazione e senso spaziale (In all of us).
Il riverbero è come il piano dimensionale attraverso cui Lui si muove, tramite Movement 2 e 3 misura la lentezza del passo e la relativa estasi, anche con sentimento drammatico (la traccia che titola l'album, me And), studiando le radiazioni impercettibili del lontano Sun of Venere, i suoi intriganti colori praticamente invisibili ad occhio nudo, ed i mesmerici effetti della lunga esposizione (Half Water), un pò come la fotografia pinhole, - dove non puoi dire che stai facendo uno 'scatto', un'istantanea, no, non c'è nulla d'istantaneo/immediato con una pinhole, - ma quello che viene fuori dalla lunga esposizione è un armonioso insieme di istanti e la somma della loro infinita essenza.
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