Luca Giommi, previously lead vocalist of Edible Woman, joins David Starr in a two-piece devoted to obsessive electro-sampling and beats.
Differently from the analogous yet analog protopunk feeling of a easy reference such as the yankees Suicide (Fuck 3/4 Turning Clocks Back), OneFuckOne's laptop-punk tunes are driven by a digital sound vibe, contained harsh noise and a colder and richer minimalism, although both bands share the same devilish, iconic passion for Elvis.
Giommi's voice is deep, warm, never epileptic, yet always on the boundary of a nihilist tension, one step on the Hell side, from the verbal explosion of Crimes of the Future in the Past, as well Fuck 9 Hail to, until the hypnotized pole of Fuck 6 Fury, - calling the album's title, - where Giommi finds a perfect seducing companion in Francesca Amati (Comaneci, Amycanbe).
Sort of Nick Cave, dark and post-industrial, framed into grey, claustrophobic ambients, sometimes like a slow mantra, dub-oriented (Fuck 4 In my dreams), surely with an highlight in the singsong lyrics of Fuck 12 Counted Out, - certainly the fuck-song par excellence by now, sexy and disturbed like a pole dancing.
Maybe not an important record, and - personally, - sometimes too much one-dimensional, but for sure, something properly different from the mass, and with dignity.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
Luca Giommi, precedentemente alla voce negli Edible Woman, prende parte insieme a David Starr ad un duo devoto ad ossessivi campionamenti e beat electro.
Diversamente dall'analogo ma anologico sentimento protopunk dal facile accostamento, ovvero gli yankee Suicide (Fuck 3/4 Turning Clocks Back), le più moderne linee da laptop-punk dei OneFuckOne sono guidate da un vibe digitale, harsh-noise contenuto e un minimalismo più freddo e ricco, per quanto in comune abbiano in ogni modo una iconica passione diavolesca per Elvis.
La voce di Giommi è profonda, calda, mai epilettica ma al contempo sul baratro della tensione più nichilista, un passo dall'Inferno, dall'esplosione verbale di Crimes of the Future in the Past, come anche Fuck 9 Hail to, sino il polo d'ipnosi di Fuck 6 Fury, - che richiama il titolo del disco, - dove Giommi trova una seducente compagnia in Francesca Amati (Comaneci, Amycanbe).
Sorta di Nick Cave, dark e post-industrial, intrappolato in ambienti grigi, spesso claustrofobici, talvolta come dei lenti mantra, dub-oriented (Fuck 4 In my dreams), sicuramente con un colpo memorabile nella cantilena di Fuck 12 Counted Out, - per certo la fuck-song per eccellenza al momento, sexy e disturbata quanto una pole-dancing.
Forse non un disco importante, e - personalmente - a volte troppo mono-dimensionale, ma per certo, qualcosa di propriamente diverso dalla massa, e con dignità.
Differently from the analogous yet analog protopunk feeling of a easy reference such as the yankees Suicide (Fuck 3/4 Turning Clocks Back), OneFuckOne's laptop-punk tunes are driven by a digital sound vibe, contained harsh noise and a colder and richer minimalism, although both bands share the same devilish, iconic passion for Elvis.
Giommi's voice is deep, warm, never epileptic, yet always on the boundary of a nihilist tension, one step on the Hell side, from the verbal explosion of Crimes of the Future in the Past, as well Fuck 9 Hail to, until the hypnotized pole of Fuck 6 Fury, - calling the album's title, - where Giommi finds a perfect seducing companion in Francesca Amati (Comaneci, Amycanbe).
Sort of Nick Cave, dark and post-industrial, framed into grey, claustrophobic ambients, sometimes like a slow mantra, dub-oriented (Fuck 4 In my dreams), surely with an highlight in the singsong lyrics of Fuck 12 Counted Out, - certainly the fuck-song par excellence by now, sexy and disturbed like a pole dancing.
Maybe not an important record, and - personally, - sometimes too much one-dimensional, but for sure, something properly different from the mass, and with dignity.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
Luca Giommi, precedentemente alla voce negli Edible Woman, prende parte insieme a David Starr ad un duo devoto ad ossessivi campionamenti e beat electro.
Diversamente dall'analogo ma anologico sentimento protopunk dal facile accostamento, ovvero gli yankee Suicide (Fuck 3/4 Turning Clocks Back), le più moderne linee da laptop-punk dei OneFuckOne sono guidate da un vibe digitale, harsh-noise contenuto e un minimalismo più freddo e ricco, per quanto in comune abbiano in ogni modo una iconica passione diavolesca per Elvis.
La voce di Giommi è profonda, calda, mai epilettica ma al contempo sul baratro della tensione più nichilista, un passo dall'Inferno, dall'esplosione verbale di Crimes of the Future in the Past, come anche Fuck 9 Hail to, sino il polo d'ipnosi di Fuck 6 Fury, - che richiama il titolo del disco, - dove Giommi trova una seducente compagnia in Francesca Amati (Comaneci, Amycanbe).
Sorta di Nick Cave, dark e post-industrial, intrappolato in ambienti grigi, spesso claustrofobici, talvolta come dei lenti mantra, dub-oriented (Fuck 4 In my dreams), sicuramente con un colpo memorabile nella cantilena di Fuck 12 Counted Out, - per certo la fuck-song per eccellenza al momento, sexy e disturbata quanto una pole-dancing.
Forse non un disco importante, e - personalmente - a volte troppo mono-dimensionale, ma per certo, qualcosa di propriamente diverso dalla massa, e con dignità.
Feedback:
not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl
your IMPORTANT text:
url:
icon: will be resized 30x30pxl