Loro
s/t
(9tx CD, Red Sounds Records, DIO))) DRONE, Cave Canem DIY, In The Bottle Records, Icore Produzioni - 2015)
| federico immigrato e rifugiatoSe mai qualcuno venisse alla luce per sbaglio dentro al furgone dei Lorø non è detto che acquisisca cittadinanza italiana, visto che il terzetto è sempre in tour.
Siamo sicuri però che, in certe circostanze, tutti e tre i componenti del gruppo si prenderebbero molto a cuore le sorti del nuovo venuto e si impegnerebbero a portarlo sempre ai concerti dei Locust. O magari a fargli vedere le macerie che lasciano in giro dietro di sé Zu e Morkobot, o qualche documentario sulla rivolta digitale di braccia meccaniche, cavi digitali o pedaliere indomabili.
Abbiam parlato spesso e a sproposito del buon Riccardo in occasione dei dischi con Menrovescio, Bruce Fisting e Rosario.
Qui forse il nostro si confronta con il suo progetto più radicale e fuori da ogni forma regola compositiva assieme a Boniz di Ten story apartment e Mat di Nicker Hill Orchestra.
Il tutto mantiene sempre una gradazione di nero lavico e minaccioso, ma implode in una furia percussiva tellurica quasi incontrollabile.
In Thalia c'è addirittura qualcosa di sinfonico e sembra davvero che ognuno di Lorø suoni contemporaneamente due strumenti, come facevano i NoHaybanda.
At Mortem, più che un pezzo, sembra voler avere l'incedere di qualche virus mortale che colpisce solo il cervello. Pollock, il pittore rese celebre il cosidetto Drip painting, quel particolare modo di dipingere in cui il colore viene fatto sgocciolare (drip in inglese) o lanciato in movimento sulla tela. Una tecnica usata per enfatizzare l'atto fisico della pittura stessa. Non sappiamo se il brano d'apertura di questo disco è dedicato al celebre pittore americano. Se il sudore che gocciola dai Lorø mentre suonano Pollock venisse lanciato sul muro dietro gli ampli avrebbe davvero poco di umano.
A questo punto non sappiamo quante mamme in cinta si augurino di farsi dare un passaggio da Loro in autostop. Menzione particolare per High Five, dove dimostrano di fare sul serio e di dove potrebbero arrivare.
Master da Stecconi dei Lento.
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It doesn't happen so frequently, but, according to some handy jurists, if a baby is born in international waters (or in the airspace above), then he acquires the nationality of the company which is located on the road. If anyone ever came to light by accident, inside Lorø's van, he would not get the Italian citizenship, because the band is always on tour.
We are confident, however, that all of the three band's members would take care about the newcomer's fate and then commit to carry him to each of Locust shows. Or at least, they would show him the debris that Zu and Morkobot leave behind. But also some documentary about the digital revolt of mechanical arms, digital cables or indomitable pedals.. maybe. We talked often and even inappropriately of Riccardo, for his Menrovescio, Bruce Fisting and Rosario. Here, perhaps, our man explores with this project a more radical and free-form rule of writing, together with Boniz of Ten story apartment and Mat of Nicker Hill Orchestra. Everything here always keeps a shade of black lava, even menacing, but it explodes in a percussive, telluric fury, almost uncontrollable. With Thalia, there is even something nearly symphonic and it really seems that each of Lorø (Them, in Italian) played simultaneously two instruments, like NoHaybanda used to. At Mortem, more than being merely a song, it seems to have the pace of some deadly virus that strictly affects the brain. Pollock, the painter, made famous the so-called Drip painting, that particular art in which paint is dripped or poured onto the canvas. A technique used to emphasize the physical act of painting. We do not know if the opening track of this record is dedicated to the famous American painter. If Lorø's dripping sweat during a live performance of their Pollock was thrown on the wall behind the amps, it would have very little of human. At this point, we do not know how many pregnant moms can ask a ride from Lorø, by hitchhiking. Special mention for High Five, where they get serious and show how far they can get. Mastering by Stecconi of Lento.
Feedback:
not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
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