Block! Antonius Block!
The Tyranny of Small Decisions
(6tx CD, Frohike rec 2011)
| federico immigrato e rifugiato
Marcel Proust ha speso tutta una vita dietro Alla ricerca del tempo
perduto, la sua opera più immensa.
I Block! Antonius Block!, giovanissimi, inaugurano i primissimi passi della loro esistenza musicale con un'opera che non sarà certo immortale, ma che ridefinisce in modo personalissimo e del tutto foucaltiano, se vogliamo, l'idea del trasfigurarsi del tempo in un album post-noise-hardcore.
Sorvolando sull'Artwork infatti, quasi troppo bello solo per un cd, e forse tratto da un reperto andato distrutto dall'incendio dall'archivio sanitario dei malati mentali di tutto il Panopticon, non possiamo non dirci sedotti dalla padronanza con cui il terzetto milanese ribalta e rimodella l'incedere del rumore nelle sei gemme del loro esordio discografico.
Dopo l'intro di Noam Chomsky in Economy Class Consciousness i nostri sembrano estrarre l'attimo delle ascese più devastanti dei Godspeed You! Black Emperor per brutalizzarlo con la furia dei Cubre e il senso delle misure soniche di Russian circle e Red Sparowes.
In Eden Garden c'è un'attimo di digressione geometrica che ossigena il nostro apparato neuromelodico, ma tutto il resto è panico, come se i My Bloody Valentine avessero pedinato in modo molesto gli Orchido di Circle Takes the Square ogni volta che andavano in saletta.
E il tutto avesse luogo in un corridoio mal illuminato.
Non so perchè, ma rimanendo a Milano i Block! Antonius Block! sembrano il frutto di una partita a scacchi e senza senso degli Eyes could say con il rumore.
Sul loro facebook si definiscono ironicamente come i nuovi Crass.
Va detto che, alla luce di Tiranny.. non debbano essere presi a calci in culo per questo, anzi complimenti.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
Marcel Proust spent all of his life behind In Search of Lost Time, his most famous novel.
Block! Antonius Block!, young indeed, put the very first steps of their musical life with something probably not that immortal, but that personally redefines on a Foucault'ish key, if you like, the idea of the transfiguration of time in a post-noise-hardcore release.
For not to mention the Artwork itself, even too good just for a CD, and perhaps based on a finding from the archive destroyed by fire of Panopticon's division of Mental Hygiene: we cannot but being seduced by the mastery with which the three piece from Milan get and reshapes the pace of noise in the six gems of their debut album.
After the introduction of Noam Chomsky in Economy Class Consciousness, ours seem to extract the most devastating moment of the ascent of Godspeed You! Black Emperor to brutalize with the fury and sense of Cubre and the sonic measures of circle of Russian circle and Red Sparowes.
In Eden Garden there is a moment of geometric digression, which oxygenates our system, but everything else is panic, as if My Bloody Valentine had stalked so harassing the Orchido of Circle Takes the Square every time they went to practise.
And it all took place in a poorly lit corridor.
I do not know why, but, being in Milan, Block! Antonius Block! appear to be the result of a no sense chess game between Eyes Could Say and noise.
On their facebook, ironically, call themselves as the new Crass.
It must be said that in light of Tiranny.. should not be kicked in the ass for this, - my regards.
I Block! Antonius Block!, giovanissimi, inaugurano i primissimi passi della loro esistenza musicale con un'opera che non sarà certo immortale, ma che ridefinisce in modo personalissimo e del tutto foucaltiano, se vogliamo, l'idea del trasfigurarsi del tempo in un album post-noise-hardcore.
Sorvolando sull'Artwork infatti, quasi troppo bello solo per un cd, e forse tratto da un reperto andato distrutto dall'incendio dall'archivio sanitario dei malati mentali di tutto il Panopticon, non possiamo non dirci sedotti dalla padronanza con cui il terzetto milanese ribalta e rimodella l'incedere del rumore nelle sei gemme del loro esordio discografico.
Dopo l'intro di Noam Chomsky in Economy Class Consciousness i nostri sembrano estrarre l'attimo delle ascese più devastanti dei Godspeed You! Black Emperor per brutalizzarlo con la furia dei Cubre e il senso delle misure soniche di Russian circle e Red Sparowes.
In Eden Garden c'è un'attimo di digressione geometrica che ossigena il nostro apparato neuromelodico, ma tutto il resto è panico, come se i My Bloody Valentine avessero pedinato in modo molesto gli Orchido di Circle Takes the Square ogni volta che andavano in saletta.
E il tutto avesse luogo in un corridoio mal illuminato.
Non so perchè, ma rimanendo a Milano i Block! Antonius Block! sembrano il frutto di una partita a scacchi e senza senso degli Eyes could say con il rumore.
Sul loro facebook si definiscono ironicamente come i nuovi Crass.
Va detto che, alla luce di Tiranny.. non debbano essere presi a calci in culo per questo, anzi complimenti.
.·´¯¯`·. .·´¯¯`·.
° ° /_ .K ..·
·.. º .·
Marcel Proust spent all of his life behind In Search of Lost Time, his most famous novel.
Block! Antonius Block!, young indeed, put the very first steps of their musical life with something probably not that immortal, but that personally redefines on a Foucault'ish key, if you like, the idea of the transfiguration of time in a post-noise-hardcore release.
For not to mention the Artwork itself, even too good just for a CD, and perhaps based on a finding from the archive destroyed by fire of Panopticon's division of Mental Hygiene: we cannot but being seduced by the mastery with which the three piece from Milan get and reshapes the pace of noise in the six gems of their debut album.
After the introduction of Noam Chomsky in Economy Class Consciousness, ours seem to extract the most devastating moment of the ascent of Godspeed You! Black Emperor to brutalize with the fury and sense of Cubre and the sonic measures of circle of Russian circle and Red Sparowes.
In Eden Garden there is a moment of geometric digression, which oxygenates our system, but everything else is panic, as if My Bloody Valentine had stalked so harassing the Orchido of Circle Takes the Square every time they went to practise.
And it all took place in a poorly lit corridor.
I do not know why, but, being in Milan, Block! Antonius Block! appear to be the result of a no sense chess game between Eyes Could Say and noise.
On their facebook, ironically, call themselves as the new Crass.
It must be said that in light of Tiranny.. should not be kicked in the ass for this, - my regards.
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not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.
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