PLEASE NOTE: This website uses cookies to help us give you the best experience when you visit our website.
By continuing to use this website, you consent to our use of these cookies.
Close this one-time pop-up message to accept, or learn more about it: visit https://www.cookiechoices.org/#resources
got cookie, THANK YOU!
Journal RSS journal posts · 2024 · 2023 · 2022 · 2021 · {and before that

Barbagallo

Quarter Century

https://www.inkoma.com/k/3465

(14tx CDr, 50'49'' - Barbie Noja rec 2010)

 | pall youhideme
permanent link copied to clipboard
One more time: I think Carlo Barbagallo is criminally underrated.
And still criminally unknown to most.
Something I already wrote here and there on komakino, writing reviews of part of his (self-released) records.
This new chapter for Barbagallo, born 1985, Quarter Century, - I guess it takes a snapshot of his 25th birthday, musically.
Helped out by musicians/friends, members of Albanopower, Music For Eleven Instruments, Suzanne'Silver, Les Dix-Huit Secondes, Enablers, Tellaro, Camera 237 and many others, principally from his same sicilian sound-entourage, this album collects 14 tracks of exquisite alternative pop music, with a sip of pervading melancholy.
Intriguing melodies, with a slight vintage shade (The Crowd, Holiday / H.L.) barely conventional, yet, fully accessible, - always richly arranged (Show, White).
Sometimes shaped like soundscores for a Sundance movie (Mediocre, - its jazzy alterego Ercoidem, and Tx313 as well), - eclectic intimacy of trip-hop tempos (Simon Templar, Clouds Behind The Moon) and electronica touching the indie heartbeat, - blended with emotional lyrism (Great Sun's finale), - all culminating in Reject (No Reaction Time), an amazing song fusing Black Heart Procession's nostalgia and Beatles' inventiveness: written together with Francesco Cantone (Twig Infection) and Lorenzo Urciullo. For sure, the record's hit single. Pure genius. And it worths a mention its touching outro/stardust.
Something able to be memorable and give you shivers to each listen.
Again: where are the indie labels when you need them?

.·´¯¯`·.    .·´¯¯`·.
  °   °     /_ .K ..·
·..  º .·

Ancora una volta: sono convinto che Carlo Barbagallo sia criminalmente sottostimato. E criminalmente ignorato dai più.
Qualcosa che ho già scritto qua e là su koma, e che non mi stancherò di ripetere sinchè le cose non cambiano.
Questo nuovo capitolo per Barbagallo, classe 1985, a titolo Quarter Century, immagino che sia un'istantanea del suo 25° compleanno, musicalmente. E auguri.
Aiutato da amici/musicisti del suo stesso entourage sonoro siculo (Albanopower, Music For Eleven Instruments, Suzanne'Silver, Les Dix-Huit Secondes, Enablers, Tellaro, Camera 237 e altri), quest'album raccoglie 14 tracce di squisita alternativa pop, con assaggi di pervasa malinconia.
Melodie intriganti, con leggere ombrature vintage (The Crowd, Holiday / H.L.), appena convenzionali, ma al tempo accessibili, - e sempre riccamente arrangiate (Show, White).
Tracce talvolta modellate come soundscore per un film stile Sundance, (Mediocre, - il suo jazzy alterego Ercoidem, e anche Tx313), - un'intimità eclettica di tempi trip-hop (Simon Templar, Clouds Behind The Moon) ed elettronica che scandisce un battito cardiaco più indie, - ogni cosa ben dosata con del lirismo emozionale (il finale di Great Sun), - sino a culminare in Reject (No Reaction Time), - un'ottima canzone che fonde la nostalgia dei Black Heart Procession a l'inventiva dei Beatles: un pezzo scritto a più mani con Francesco Cantone (Twig Infection) e Lorenzo Urciullo. Di certo il singolo di questo disco. Puro genio. Come la stessa coda di outro finale.
Qualcosa di memorabile, e capace, anche, di darti i brividi.
Quindi lo chiedo ancora: dove sono le etichette indie quando servono?

read less 
read more 

Feedback:

not yet, probably nobody cares, or nobody cared enough to tell something. Also: nobody reads komakino.

Leave a feedback about this post, or don't.
your sweet name:

your IMPORTANT text:

url:

icon: will be resized 30x30pxl